איך לבחור בגדי גוף לתינוק שנולד?

איך לבחור בגדי גוף לתינוק שנולד?

בשעה טובה הצטרף למשפחה תינוק קטנטן וחמוד. מלאכת הלבשתו, המוטלת כמו עליכם, אינה תמיד פשוטה. זוהי משימה המצריכה הרבה עדינות ותשומת לב, אותה יש להשלים כמה פעמים ביום עם פריטי הביגוד הראשונים של התינוק, כשבראשם בגד הגוף. 

בחירת הבד לבגד גוף לתינוק

בבחירת בגד גוף לתינוק יש חשיבות גדולה לסוג ואיכות הבד של הבגד, מה שיבטיח את נוחות התינוק, שלוותו ובריאותו. לשם כך, בתור התחלה יש לבחור בגדי גוף מבדים טבעיים, רכים ונעימים למגע, שיעניקו לתינוק שלכם תחושה נעימה, מלטפת ונוחה. כמו כן, הם יספקו את האוורור הנדרש לעורו הרגיש, מה שימנע הזעת יתר, בייחוד כשמזג האוויר חם ושופע בלחות.

בנוסף לכך, מומלץ לקנות בגדי גוף העשויים מבדים איכותיים ועמידים, שיוכלו להתמודד ולשמור על צבעם וחזותם המקורית כנגד לכלוך מסוגים שונים, וכנגד הרבה מאוד שפשופים וכביסות. יש לציין כי בגדי גוף לניו בורן הם לרוב עם שרוול ארוך, וקיימים הבדלים בין פריטים חמים לעונת החורף ובין בדים דקים ומאווררים לעונת הקיץ.

סוגי בדים מומלצים לבגדי גוף ניו בורן

כאמור, לניו בורן מומלץ לבחור בגד גוף מבד טבעי ונושם. בראש הרשימה ניצבים בדים מאה אחוז כותנה טבעית, רכה ונעימה למגע. זהו בד נושם עם יכולת גבוהה של ספיגה, המציג גם רמה מצוינת של עמידות בכביסות. ניתן גם למצוא בגדי גוף לניו בורן מכותנה אורגנית שמגודלת בתנאים מבוקרים, עם שימוש מופחת בחומרי דישון, מה שיכול להועיל לתינוקות עם עור מאוד רגיש ואלרגני.

בנוסף, ניתן גם למצוא בגדי גוף לתינוקות מבד במבוק ירוק וטבעי. זהו עוד בד רך למגע, נושם ובעל רמה גבוהה של ספיגה, לצד תכונות אנטי בקטריאליות שמונעות ריחות רעים.

מעבר לכך, יש עוד סוגים של בדים המשמשים לבגדי תינוקות, אם כי רובם פחות מתאימים לניו בורן. למשל, לימי קיץ חמים מוצעים בגדי תינוקות מבד פשתן קליל ומאוורר, רק שמדובר בבד יותר מחוספס ופחות רך למגע, לכן הוא פחות נפוץ אצל ניו בורן.

שימו לב גם לתפרי הבגד 

חשוב להבין כי עורו של תינוק, ובייחוד עורו של ניו בורן, מאוד רגיש. לכן, מלבד איכות הבד של בגד הגוף יש גם לשים לב לאיכות התפרים של הבגד וגימורם. כל תפר שיותר מידי בולט ומחוספס, שאינו תפור במקומו באופן מדויק, או שיש לו קצוות חוט גלויים, עלול לגרום לחוסר נוחות לתינוק ולהתבטא במצב הרוח שלו. בנוסף, תפרים כאלו עלולים לגרום לגירוי של עור התינוק שיתחיל להראות סימני אדמומיות או פצעונים. אי לכך, יש חשיבות רבה לבחינת תפרי הבגד והיותם ברמת גימור מושלמת, ללא תפירה גסה או קצות חוט חדים.

בגד גוף שקל להלביש ולהוריד אותו

כל מי שהתברך בתינוק רך בימים מודע לאתגר של הלבשתו בכל פריט לבוש, ובעיקר בבגד גוף המכסה את פלג הגוף העליון והתחתון. אי לכך, יש לבחור בבגד גוף כמה שיותר נוח להלבשה והסרה. הנוחות ניכרת בגזרת הבגד (למשל בגזרת מעטפת), וכן באמצעי הסגירה בדגש על תיקתקים. האלמנטים האלו של אמצעי הסגירה וגזרת הבגד, ישפיעו באופן ישיר על קלות ומהירות הלבשת התינוק. אגב, שימו לב ששרוולי בגד הגוף אינם צמודים מידי ושקל ונוח להלבישם או להורידם מידי התינוק.

מידות בגד גוף לניו בורן

כמו אצל מבוגרים, גם לניו בורן יש לבחור מידות מתאימות לגוף. מכיוון שמדובר בגוף מאוד קטן מוצעות מידות מתאימות, החל ממידה אפס עד לשלושה חודשים. אלא מה? הגוף הקטן הזה גדל מהר, ולכן יש לבחור בבגדי גוף שמתאימים. כלומר, כדאי לקנות בגדי גוף שיש להם גזרה גמישה המאפשרת התאמה למידות המשתנות.

קריאה נוספת

סדין לעריסה ולעגלת תינוק – הכי טוב ומפנק שיש

השארת תגובה

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.